Het mooiste cadeau

Het mooiste cadeau
-------------------

Welkom

Hartelijk welkom op mijn blog!

Ik ben Conny van der Heijden en ik heb een praktijk voor healing en reading in Hilversum, waar ik ook meditatielessen geef. Meer info vind je op: Praktijk voor Energie & Meditatie

Voor mij is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven: investeren in jezelf.
Dit betekent bewust omgaan met jezelf en je energie.

Energie is de uitdrukking van wie we zijn en wat er speelt in ons leven. Soms stroomt je energie niet, loopt er iets in je leven niet lekker. Vaak heeft dat te maken met oude patronen en blokkades. Reading en healing geven meer inzicht en beweging.

Meditatie is de manier om te voelen waar de energie in je lichaam wel of niet stroomt. Als je je energie beter laat stromen en oude energie kunt loslaten, komt er ruimte voor nieuwe beweging, vitaliteit en groei.

In dit blog geef ik op een speelse manier aan hoe je meer kunt investeren in jezelf.

Ik denk hierbij aan: meer rust ervaren, beter bij jezelf blijven, minder in je hoofd, meer in je lichaam leven…….

Veel leesplezier!

woensdag 19 september 2018

Serie van 5 meditatielessen start op 31 oktober


Meditatie is:
  • Even op adem komen; een rustpunt in jezelf vinden.
  • Je aandacht en je energie naar binnen richten.
  • Je energie minder in je hoofd en meer in je lichaam voelen.
  • In het hier en nu zijn.
  • Ruimte maken voor ingevingen en nieuwe invalshoeken.
Meditatie is:
  • Contact maken met je energie, zodat je kunt voelen waar de energie in je lichaam wel of niet stroomt.
  • Je energie vanuit je hoofd meer in je lichaam te brengen.
  • Oude energie loslaten.
  • Beter bij jezelf en je eigen energie te blijven in contact met anderen.
Ik geef een serie van 5 meditatielessen op woensdagavond van 20.00 - 21.30 uur op:

Woensdag 31/10 - 7/11 - 14/11 - 21/11 en 28/11 

Prijs: 5 lessen voor € 50,

Kijk voor meer info op mijn website


zondag 19 augustus 2018

Hoe houd je dat fijne vakantiegevoel vast?


Als je terug bent van vakantie verdwijnt dat fijne vakantiegevoel vaak weer snel door het leven van alledag. Wil je dit gevoel langer vasthouden? Neem af en toe de tijd om terug te gaan naar die fijne vakantie herinneringen.
Je hebt vast wel een voorwerp dat je herinnert aan je fijnste vakantiebelevenis. Misschien heb je wel iets meegenomen van die plek.

Meditatie
Ga op een stoel zitten met je voeten stevig op de grond en zet dit voorwerp voor je neer. Sluit dan je ogen en haal een keer diep adem. Hoe is je ademhaling? Komt een uitademing uit je borst of dieper? Niet forceren. Probeer iets dieper uit te ademen dan je gewend bent. Geef je bij iedere ademhaling meer ruimte in je borstkas en buik.
Begin dan op je uitademing je lichaam te ontspannen. Als je ergens spanning opmerkt, geniet dan van het gevoel van spanning die wegsmelt. Proef het gevoel van ontspanning en geniet er steeds meer van totdat elk deel van je lichaam zoveel mogelijk ontspannen is.
Kijk dan naar je vakantievoorwerp en herinner je het gevoel dat dit bij je oproept. Neem het in je handen en voel de structuur: hard of zacht, ruw of glad...? Adem met iedere uitademing spanning uit en en met je inademing ontspanning in en blijf zolang je wilt in contact met het ontspannen vakantiegevoel. Open dan je ogen, kom uit je concentratie, ga staan en beweeg je armen en je benen.

Op woensdagavond 12 september begin ik met een nieuwe meditatiecursus van 5 lessen. Meer info op Mijn website


dinsdag 3 april 2018

NIEUW Workshop "Meer rust en ruimte in je hoofd"


Is je hoofd vaak druk en lukt het je niet goed om die drukte los te laten?
Maalt de dag nog steeds door als je in bed ligt?

Dan is deze workshop iets voor jou!

In een workshop van 2 uur leer je:
Je energie vanuit je hoofd meer in je lichaam te brengen en meer ruimte in je hoofd te ervaren.

Tijdstip: dinsdagavond van 19.30 – 21.30 uur of zaterdagmiddag van 14.00 – 16.00 uur.

Ik geef de workshop bij minimaal 3 deelnemers. De datum bepalen we dan in overleg.

Prijs: 20,- incl. de tekst van de workshop

Wil je meer info of wil je je opgeven, ga dan naar mijn Mijn website


maandag 11 december 2017

Van doen naar zijn





Voel dat je op de stoel zit. Wiebel een paar keer heen en weer zodat je recht op je zitbotjes zit. Stel je voor dat je op een groot kussen zit in een kleur die voor jou staat voor zachtheid.
Ga met je aandacht naar je bekken en voel je adem. Breng met iedere ademhaling meer ontspanning en zachtheid in je buik. Hoe ervaar jij zachtheid, als een kleur, een gevoel, een beeld?  Ervaar ook dat het ritme in je buik anders is dan dat in je hoofd.
Realiseer je hoeveel je doet op een dag, hoeveel je denkt en hoeveel je denkt te moeten.
Nu hoef je niets, alleen te zitten, ademen en te zijn. Sta jezelf dit toe. Maak steeds meer ruimte in je buik en vind er je rustpunt. Geniet van het alleen  maar zijn. Als er gedachten opkomen, laat je ze gaan en ga je weer met je aandacht naar je buik, je adem en je zijn.

vrijdag 20 oktober 2017

Jouw ruimte ervaren


Meditatie over ruimte

Ga rustig zitten en richt je op je ademhaling en je lichaam. Voel je voeten.
 Stel je voor dat je in een bos loopt. Je ervaart dit met alle kleuren, geuren, geluiden. Je voelt de zachte bosgrond onder je voeten. Dan kom je bij een waterval en je laat je helemaal schoonspoelen. In de warme zon droog je weer op en je loopt een heuvel op. Boven op de heuvel kun je ver kijken en je ervaart de ruimte om je heen.
 Meditatie: hoe neem jij jouw ruimte in? Wie laat jij toe? Hoe bewaak je je eigen ruimte?

donderdag 21 september 2017

Even helemaal ontspannen


Je gaat zitten of liggen en je ontspant je lichaam zoveel als kan. Je ademt een paar keer langzaam in en uit. Je laat gedachten die in je hoofd opkomen er gewoon zijn; je doet er niets mee. Stel je je dan voor dat je op een warme zomerdag door een open veld loopt. Je hebt het warm. Dan kom je bij je een bos en onder de bomen is het veel koeler. Je geniet daarvan. Je komt bij een beekje, je trekt je schoenen uit en je zit een tijdje met je voeten in het koele water. Je hoort de geluiden van het bos om je heen. Na een tijd trek je je schoenen weer aan en je loopt verder. Je komt op een open plek in het bos waar een klein hutje staat. Uit het hutje komt een oude vrouw je tegemoet. Ze verwelkomt je; ze straalt rust en wijsheid uit. Ze geeft je een beker met drinken en in die beker zit alles wat je nu nodig hebt. Je drinkt zoveel je wilt. Dan wijst ze je een hangmat die tussen de bomen hangt. Je laat je wiegen in de hangmat en je rust helemaal uit.
Voel na deze meditatie je lichaam, je ademhaling en hoe vol of leeg je hoofd is.

vrijdag 10 februari 2017

Fijne oefening om gemakkelijker in te slapen



Als je moeite hebt met inslapen, ga dan op de rug in bed liggen en stel je het volgende voor:

Je ligt te luieren op een prachtig strand en je luistert naar de golven. De zon is niet te heet en er is een aangenaam briesje. Alles is precies goed. Het wordt vloed en de eerste golf spoelt over je tenen en trekt zich dan terug. Je ruikt ook de zilte geur van de zee. De golfjes spoelen dan over je enkels. Langzaam komen de golfjes steeds verder, tot je knieƫn, heupen. Je voelt hoe het warme water over je spoelt en hoe er wat zand wegspoelt onder je billen en je rug. Je zakt wat dieper in het zand. De golven komen en gaan. Laat het water net zo ver komen als je wilt. Als je het over je hoofd laat spoelen, trekt het water zich steeds op tijd terug, zodat je kunt blijven ademen.